Alla inlägg under juli 2009

Av Sassa - 31 juli 2009 11:01

ÅÅÅHÅ
vaknade på de bästa humöret som finns =)
Fick 3 sms i natt, ett samtal missat

Min dag kommer bli toppen
11:00 så kommer jag få skriva på ett kontrakt för att få min nya lägenhet :)
         - efter de så kommer jag och min vän frida åka och handla lite
         - 12:00 så ska vi hämta maten som jag och några vänner ska äta
         - sen ska jag hitta baka en tårta (ska försöka ge mig på det)
         - sen typ vid 17:00 så kommer vi sätta upp tältet.
sen vid 19 så kommer mina vänner och delar en middag med mig som består av smörgåstårta.

sen vid 20 kommer de resterande till mig och vi ska äta snacks och ha det gött :) dricka vin och bara njuta!!

JAG KOMMER ÄLSKA MIN FÖDELSEDAG I ÅR!!!! (fast det gör jag varje år, men iår känns det mer som en födelsedag för folk kan fira mig)

GRATTIS TILL MIG SJÄLV PÅ MIN 23ÅRS DAG =) 

Av Sassa - 30 juli 2009 09:09

Igår var det marknad i Funäs, hittade lite grejer som kan vara bra att ha :p
en väska bland annat, men mitt stora kap var post-it lappar, eftersom jag ska flytta nu, ja jag får nyckeln i morgon (värsta presenten ju xD) så tänkte jag att istället för att kladda på alla flyttlådor så kan man sätt lappar där sakerna finns :) visst är man smart. =)
Sen så hittade jag lite andra saker faktiskt, men köpte dom aldrig, måste tänka på mina slantar ibland. För i morgon går det åt endel pengar, ska nämligen bjuda mina gäster på smörgåstårta, och det var inte dirket billig, den vart lite dyrare när den skulle vara laktosfri (jag är laktosintollerant nämligen), och det är en grej jag inte fattar, varför ska vi som behöver ha specialmat få xtra dyrt för?!
visst vissa saker ligger i samma pris i affärer men va tusan, det borde vara billigare egentligen, eller är det för att det är renare vara?!
ja jag vet inte, orkar inte forska i det heller.
men iallafall, det är jättemärkligt.

Mer om gårdagen, ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt. Men igår insåg jag en sak, även fast man har vänner hemma som längtar efter en redan efter 5 minuter när man har åkt hemifrån så känns det skönt att veta att dom är hemma.
Men när man ser de andra som kliver av bussen, deras familj eller pojkvän/flickvän möter upp dom, ger varandra kramar & pussar, då får man den där glada känslan, men när man vaknar till i verkligheten så har man ju inget sådant själv.
Ingen som man kan säga till " Älskling jag är hemma", ingen som kommer och möter upp en, inget att skicka mess till och säga att man är hemma mm (tror ni fattar poängen)
Och hur ensamt känns inte det då på en skala 10-10 jooo 10!?!

_______________________________________________________
Idag kommer jag få känna samma känsla när jag ska sätta mig på Härjedalingen och åka alla 60 mil hem, se alla som stiger av och blir bemött av sina nära och kära.
Ja jag tycker faktiskt lite synd om mig själv, för en toppen tjej som jag, varför är jag ensam för?! den frågan ställer jag mig varje gång någon kliver av bussen. haha töntigt kanske men va faan det är bara mina tankar som hör den :P

Nej men om man ska ta och packa lite och städa,  så det är klart sen, men vaddå har några timmar till på mmig, så nu ska jag gå in till storstugan och slö titta på tv!

Hörs senare!! Puss å kram

Av Sassa - 28 juli 2009 21:42

Idag så åkte vi till Östersund. Bilresan dit var ganska lång men värd varenda mil =)

Vi började att åka vid 8:15 från våran stuga, vi var framme vid 11 typ, så då stannade vi på macDonalds och åt en liten burgare. Grejen är det att jag kan välja bland tre saker som jag kan äta där, som är laktosfria. så jag har inte så mycket att välja på tihi.

Men vi tog en lunch där, deras drickamaskin var pajj så om man skulle ta plus meny så fick man två cola burkar, FATTA!!! =S liksom att det är två colaburkar (33cl) på en stor dricka, vettni att det är skit mycket socker då. men va faan vem bryr sig när det endåså. Och det här med att om man köper plusmeny så får man ett glas på köpet. Det står klart och tydligt "Valfri plus meny eller sallads plusmeny får man glas på köpet" (inte korrekt form men ja innebörden)

Jag tog en plusmeny på lilla menyn, på kvittot stog den Colaglas 0:00 kr

men inte faan ficka jag ett glas, mamma gick dit och hämta våra burgare (som var sena.. otippat) och mamam frågade varför vi inte fick nått glas eftersom vi tog en plus meny, då sa hon i kassan "för det gäller inte på lilla menyn".

HALLÅ DET STÅR JU VALFRI. så jag ska skicka ett mail til MacDonalds om hur det egentligen ska vara.


men iallafall, efter att vi ätit så åkte vi in till centrala östersund och började gå i affärer :) sen gick vi och kollade nere vid hamnen och såg hur de satte upp alla scener inför Yran.

EFter det så träffade jag pressbyrån-on-road, (ni som ej sätt våran vagn får kolla in denna sida http://www.sommar2009.com

Lite kul faktiskt, pratade med dom, dom hade haft ca 17000 besökare per dag, och det är ju bra om nått :)


nej nu ska jag titta på So you think you can dance med min mamma (hon älskar det programmet) sen blir det nog att sova, kanske kolla film, vi får se.


God natt!!!


Puss å kram



Av Sassa - 27 juli 2009 11:33

Igår så startade jag min semester med att sätta mig på en buss till Härliga härjedalen och till Tarzan :)


Min resa började ca 12 med att peter körde in mig till sthlm för min buss gick 13:30 så jag ville ju vara i god tid för att få eget säte. Det var ovanligt lite men endå rätt många som åkte från sthlm och uppåt.

Jag slängde in mitt bagage och gick in och satte mig, fick ett eget säte som tur var :)

 Resan tog sin gång, vi stannade och hade rast i Tönnebro (ett absolut måste på en bussresa) och då informerade våra chafför att det har varit mycket tiggerier och snatterier här den senaste veckan och att vi skulle vara observanta. Min första tanke var, jaha otippa, sen gör det mig lite fundersam... har dom redan hittat dit!?! Tönnebro är väl de mesta trafikerade och mest tursitfyllda stället som finns, att dom inte kommit på det tidigare liksom att man kan göra sina hyss där (inte för att jag har gjort nått man är ju en hederlig människa) men måste säga att dom är lite efter. haha.


Iallafall sen efter 45 minuters rast så började resan rulla, eller ja bussen började rulla. 

Jag sov en stund och läste en stund. vädret var växlande, regn, sol, regn,sol ja ni fatttar kanske.


När vi väl började närma oss funäsdalen och bussens sista hållplats började faktiskt en tår rinna, jag saknade tarzan.

Jag har inte träffat honom på tre veckor så det pirrade i magen på mig.

Jag gick av bussen och pappa mötte mig, men tarzan var hemma, han vägrade att hoppa in i bilen. när vi väl kom fram till stugan så  släppte vi ut tarzan och han fick glädjefnatt när han säg mig, han sprang sina 38 varv och tyckte det var skit kul!

sen gick jag och lade mig trött som man är efter en resa,


___________________________________________

Idag på morgoen så vaknade jag halv 5, trodde väl att jag skulle till jobbet och öppna. hahaha.

Men Tarzan och jag somnade om rätt fort faktiskt.

sen gick vi upp vid halv nio, käka lite sen gick vi ut i skogen i typ en timme.

Skog och skog, vi har ju fjäll här uppe (som 2 personer inte fatta på bussen) så tarzan och jag gick lite vilse eller vad man ska säga, så vi irra runt där i typ en 40 minuter i okuperad terräng, men visst det var en härlig morgon promenad, vi ska ta en lika lång senare.


Så nu har jag fixat med maten inför fredag, ååh har varit så nervös faktiskt för att hinna med allt, så har gjort en litenplan på hur allt ska gå til och hur mycket saker kostar. tur att jag fick låna partytältet gratis. KÄNNS TOPPEN :)



Tackat ja till lägenheten har jag gjort också =) Så efter allt ståhej så blir det en flytt :)


nej nu ska jag kolla klart på min film jag köpte igår. somnade mitt i den. haha. hörs!



*P.S vädret här är lite småruggit och jag har bara sommarkläder med mig, får dra ner till tältet och köpa nått :P D.S

Av Sassa - 22 juli 2009 04:45

om inte mera som läser min blogg, men vilka är ni?  =)

vore kul med en liten länk =)


________________________________________________

Gick upp 04:00 idag, ätit havregrynsgröt, hårdmacka med ost, ett glas lättdryck och ett glas chockladdryck. Nu sitter jag och strö kollar lite på tv, har sett survivor. Men nu började det en mer intressant dokumentär om saddam hussein om någonting, menjag måste dra mig mot jobbet nu. 

Jag somnade nästan direkt igår efter att jag hade läst några sidor i min bok, har bara några kvar, men den har varit jobbig att läsa. 

"Skadad" skriven av Cathy Glass

underbar bok om man gillar verklighets böcker. (andra ord baserad på sanningen)



oj nu är klockan snart 5 över 5 dax att kila till jobbet. hörs senare!!!



P.S alla planer för min födelsedag verkar klaffa D.S 

Av Sassa - 21 juli 2009 11:36

kolla, han är ju gröööön *me love* hehe

Jaaag är en gummibjörn

Av Sassa - 20 juli 2009 00:48

natten som kommer och dagen som gryr



Av Sassa - 19 juli 2009 22:24


I'm Gonna Make A Change,
For Once In My Life
It's Gonna Feel Real Good,
Gonna Make A Difference
Gonna Make It Right . . .


           Somebody's Broken Heart  And A Washed-Out Dream
(Washed-Out Dream)
They Follow The Pattern Of
The Wind, Ya' See
Cause They Got No Place
To Be
That's Why I'm Starting With
Me

Presentation

Omröstning

Har du använt dig av någon bantning/viktminsknings metod. vilken?
 Camebrige
 Nutrilett
 Gi
 Allevo
 Liposol (Tabletter)
 Viktväktarna
 Barnmatsdieten
 Dietist
 Nej, men vill
 Nej
 Ja, det funkade bra
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards