Alla inlägg under juni 2009

Av Sassa - 29 juni 2009 21:47

Nu har jag gett mig tusan på att från och med den 1 juli så ska jag sluta äta godis, jag vet att det inte är första gången jag säger detta men nu är det på fullaste allvar.


Jag har nu äntligen gett mig tusan på att jag ska sluta med det, och jag vet att det kommer bli en enkel match!

Så nu ska jag börja blogga om det, varje dag faktiskt.

Och nu innan så kommer jag börja med lite grund saker som ska göras,


Förberedelse för avslutning av godisintag.

för att förbereda sig mer psykiskt med att sluta äta godis så måste man göra några åtgärden först, bestående av 

  • Rensa bort allt godis du har i huset, alla gömmer ska tömmas.
  • Skriv ner en lista på vad du ska göra om du tänker på godis eller blir sugen på godis, något som kan ersätta.
  • Köp hem frukt och grönt, som du kan knapra på iställer när du blir godis sugen.
  • få stöd från någon vän du har som du vet stöttar dig i vått och torrt (eller varför inte behålla det för dig själv, kan ju överraska personerna sen ju)
  • gör ett litet gå schema eller träningsschema som du kan göra, motion är ju bra =)

Av Sassa - 29 juni 2009 09:45

Så grymt varmt ute, även i min lya, funderar på om fläkten fungerar eller, det känns inte så iallafall, blir inte mycket svalara.

Och fläkten som skulle vara mitt bästa köp förra året, dåligt tycker jag faktiskt.'!! haha

 I natt hade jag Tarzan hos mig, skönt att ha lugnande nerver hos en när man ska ladda inför en jobbar vecka, haha! 

förresten nu så är det så mycket jag måste tänka på när jag jobbar, för på måndag har min chef semester i två veckor och då är det mesta dels jag som sköter dehela.....

Känns bra faktiskt, men inte när vi inte får nått ansvarstillägg. Blir tokig på det.

nej nu ska jag ta en morgon promenad.


Puss å kram

Av Sassa - 28 juni 2009 18:27

Idag så åkte jag med min mor & far till nyköping och kollade runt lite efter olika saker, vi hittade ett cafébord som min mamma skulle ha på deras lilla veranda eller vad man ska säga.

Sen hitta vi ett tält som jag ville ha (köptes ej) och en bikini till mig.

Sen blev det hemfärd och skruva ihop bordet.


Sen så blev de bada med chefens son som är 4 år, men det gick bra faktiskt.


Saknar T så mycket. puss

Av Sassa - 27 juni 2009 10:32

               

Tarzan och jag myste på e.m                      utsikt från våran grillplats



M och jag såg en älg på vägen hem från Oxelösund, 

bilen bakom oss stannade och hoppade ut och film

medans vi tog kort med mobilen. haha!!


Av Sassa - 26 juni 2009 05:55

J

Av Sassa - 25 juni 2009 10:14

Att det är inte jag som gör saker konstigt hela tiden, det är inte jag som gör mig oförstådd.

Jag har försökt att ruska ur dig vad du känner ochj vad du tänkt, då kommer du bara med dumma kommentarer och det gör ju inte saken så himla bättre!!!


Jag tröttnade och gav upp, tänkte om jag skit i och visa nått så är vi väl på samma nivå, men grejen var ju att du visade mer när jag inte visade någonting, så jag vet inte vad jag ska tro, tycka eller känna längre.

Så jag stängde av, gav kallt tillbaka, men då får jag skit och massa anklagelser från dig!!!

 Jag somnade så fort igår, men det tror inte du på, du tror jag vände och vred mig för att jag inte ville prata med dig, om du inte tror på att jag sov så är du riktigt dum om jag får säga det själv, för det är en grej man inte kan försvara, lixom varför ska jag försöka övertala dig att jag sov när du satt på kanten och märkte det själv!!! 

Då är man dum om man tror att jag inte sov!


Efter att vi var på bio så fick jag mig en tanke ställare, det hände så mycket den helgen så jag var ju tvungen att få vara lite själv med, inte passa upp på någon annnan eller så. Därför behövde jag min lilla egna tid. 


men men det är ju upp till dig. Vill bara säga att nu orkar inte jag mer med dina dåliga kommentarer dina märkliga påståenden och jobbiga frågor!

Nu lägger jag dig bakom mig och där verkar du få stanna.

Av Sassa - 23 juni 2009 23:08

Nu när jag har gjort i ordning mig för natten så spelas denna låt, och jag kan inget annat än att tänka tillbaka till en underbar tid vi hade tillsammans, hur fint vi hade det och hur underbart vi älskade varandra.


men jag ställer mig en fråga, kan en och samma låt kopplas till flera minnen?? eller är det fel?!




Av Sassa - 21 juni 2009 14:43

Arbetsdag idag :)


Jag har jobbat varje dag (utom midsommarafton) denna vecka, visst ska inte klaga på det egentligen eftersom jag har ju ett jobb som jag ska vara glad över att jag har :)

Men iallafall, med mitt jobb så behöver man sin lilla ledig tid till att ta igen sig efter alla bravader man kan uppleva, stora som små, men iallafall.

Så idag hoppade jag in extra, som egentligen var lite onödigt med vaddå, man tackar ju inte nej till extra pengar direkt, eller!?! iallafall inte ´jag, menar har ju semester om 5 veckor så klart man behöver lite extra kasch!!


Min semester är lite planerad iallafall,

Vecka 31 ser ungefär ut såhär

Måndag-onsdag kanske en tripp antingen till stugan eller neråt i landet, sen fredagen den veckan är det fest, ska kolla hur många som är hemma och ledig så ska det bra ihop ett gäng så blir det bra :)


Vecka 32 ska jag iväg där med.men vet inte riktigt vart.



Då har jag tagit 2/5 semesterveckor, eller ja 2/3 betalda iallafall..



Hahahaha


 _________________________________________________


TOMPA: Hoppas du förstår allvaret i det hela nu, du vet vad som gäller!! lev med det nu för sjutton!!!!

Presentation

Omröstning

Har du använt dig av någon bantning/viktminsknings metod. vilken?
 Camebrige
 Nutrilett
 Gi
 Allevo
 Liposol (Tabletter)
 Viktväktarna
 Barnmatsdieten
 Dietist
 Nej, men vill
 Nej
 Ja, det funkade bra
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards