Alla inlägg under februari 2009

Av Sassa - 28 februari 2009 22:13

för dryga timmen sen så slutade vi att inventera, jag chefen å hans sambo och några till var med och inventerade.

 Ullis var bakis enormt idag, hahahahaha

 stackarn.


Nu ikväll så ska jag väl ta det lungt, ha lite trevligt med M & P, får väl se vad som händer.


tar en cider och kopplar av, annars så i morgon får ni veta mer. puss

Av Sassa - 27 februari 2009 09:30

 DEL 5

 För att gå ner 0,4 kg                             För att gå ner 0,6 kilo

Byt 20g svarta oliver                            byt 200g vanlig pasta

mot 20 g gröna.                                     mot 150g fullkornspasta

| på ett år går du ner 1,6 kg |                | på 1 år går du ner 2,8 kg |



 DEL 6

för att gå ner 0,6 kg                           För att gå ner 1,2kg

byt 30 gram jordnötter                       byt 50g choklad 

mot 30g saltapinnar                              mot 1 kopp minimjölkchoklad

| PÅ ett år går du ner 2,8 kg |              | på ett år går du ner 5,3 kg |


DEL 7 

 för att gå ner 0,25 kg                         för att gå ner 0,4 kg

byt ut 50 g vanliga köttbullar              byt ut 50 g Kellogs special

mot 50 g magra köttbullar                   mot 45g kellogs Allbran

| på ett år går du ner 1,1 kilo |           | på ett år går du ner 1,6 kg |


 Del 8
för att gå ner 0,6 kg

byt  200g bakad potatis

mot 200g rotfrukter t ex morot, palsternacka, mm

| på ett år går du ner 2,4 kg |


 Sådär nu har ni fått alla mina 15 tips, lycka till :)

Av Sassa - 26 februari 2009 21:00

ja nu är det ju så att jag inte har kunnat nå denna sida på några dagar, så jag har fått lite noja. men har massor att berätta



Söndagen den 22 februari 2009 fick jag ansvar, stort ansvar.

Nämligen att jag skall sköta affären i en vecka.

Jag har varit nervös för denna dag,


Men men måndagen började bra, fick "schema" med saker jag skulle göra, det blev jag lättad för faktiskt, för det är mer saker än vad man trodde faktiskt, plus att man ska hinna med det, så jag förstår hur svårt allt är egenligen. Men jag måste erkänna att jag är stolt :)

Av Sassa - 23 februari 2009 09:39

men morgonpromenade sket jag i, hade tänkt ta en promenix, men får ta det efter mitt läkarbesök, får se vad hon säger,ska bli intressant faktiskt.

Usch är lite nervös, ska ju begära en magnetröntgen, så man får se vad som är problemet med mig.


Dom ska även få ta olika prover, eftersom att min helg var väldigt snurrig.

Alltså inte så att jag var påverkad av nått, utan mina ögon wobbla, och det bara snurra i skallen på mig.


oj nu måste jag rusa...


Av Sassa - 23 februari 2009 00:05



Mycket saker händer för mig nu,

och varför ska allt vara på

en och samma

vecka för?
Varför kan det inte vara uppdelat så det kommer pöompö... NNNNEEEEEEEEJ  det är ju inte lika roligt så vi lägger allt på samma vecka för att göra saker mer komplicerade för mig.


Dax och sova, eller har ni stressat in mig utan sömn? bara en fråga alltså.

Av Sassa - 21 februari 2009 23:58




Juste,

glömde ju rapportera att mitt mål denna vecka var att minst gå

10.000

steg per dag.

Vissa dagar var mer och vissa var precis.

Så jag har lyckats.

Nästa vecka håller jag samma mål.

så kan verkligen säga att det går frammåt för mig på den fronten iallafall =)


Kan även rapportera att jag slapp sova ensam natten till idag

(det var på tiden)

jag hade sällskap, precis somjag ska ha inatt med

men då av min älskling Tarzan <3

Nej dags att sova, mycket händer i morgon :)




Av Sassa - 21 februari 2009 23:50

Detta tips är speciellt riktad till Johan, (det första iallafall :P)


På 12 veckor går du ner 1,7 kilo om du

Byter i kaka varje dag 

mot 1 banan

| 1 år går du ner 7,4 kilo|


På 12 veckor går du ner 0,9 kg om du 

Byter 100g ljust bröd 

mot 80g rågbröd.

| på 1 år går du ner 4 kilo|

Av Sassa - 21 februari 2009 20:06

Jag fick black out när jag skulle göra korvstroganoff.

Fick lov att ringa ett snabbt samtal till mamma samtalet löd så här


Jag: hej, du mamma måste man ha lök i korvstroganoff?

 mamma: ja annars smakar de ju inte, men du tål ju inte lök.

Jag: men man måste ju kunna ha i kryddor tycker jag, vitlök lär ju funka, eller?

 det är ju lök fast i krydd/pulver touch.

 mamma: ja gör som du vill, men det blir ju inte samma smak.


 Lättare sagtså gjorde jag de, så det blev faktiskt bra :) och nu ska jag njuta av maten min och strö kolla på melodifestivalen

Presentation

Omröstning

Har du använt dig av någon bantning/viktminsknings metod. vilken?
 Camebrige
 Nutrilett
 Gi
 Allevo
 Liposol (Tabletter)
 Viktväktarna
 Barnmatsdieten
 Dietist
 Nej, men vill
 Nej
 Ja, det funkade bra
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards