Alla inlägg under oktober 2008

Av Sassa - 31 oktober 2008 20:41

"Om du kommer in i mitt liv igen, ruska inte om det så mkt som du gjorde det förut men det enklaste orden är även de svåraste orden"

Av Sassa - 30 oktober 2008 10:19

ja jag har sovit i den denna natt, var länge sen jag somnade i soffan, har glömt hur skön den var att sova i xD

Hur som helst så var det väldigt skönt att sova där, lite kallt för jag hade lyckats sparkat av mig min filt jag hade som täcke, men iallafall.


Micke kom förbi igår jag hade lyckats somna till då, men vaknade när han knackade försiktigt på dörren, jag som aldrig vaknar av småljud längre. haha det var bara tur så jag kunde släppa in honom :P

haha.

Men vi kollade lite på efterlyst de som var kvar, sen skulle han åka och jobba så det var ju inte sådär skit kul dirket, men vi sade hej då och sen gled han iväg.

 ________________________________________________________

Har nyss ätit frukost, är lite skraj vad min arbetsterapt  säger idag, förra veckan var de -0.9 kg, hon blev förvånad och väldig glad och lycklig för det man brukar gå ner på en vecka är ett snitt på 0,5 kg  ungefär, så jag får se hur det går denna vecka, men om det är som det var igår när jag vägde mig på mor & fars våg, som förövrigt har visat samma som läkarens så är det minus denna vecka med, men jag tar inte ut nått i förskott faktiskt, då blir det bara fel tycker jag, för tänk om det inte är så idag, men var så igår, vad är det då som orsakar de?

ja så jag får se efter klockan 11 vad den visar, men kommer rapportera mer då, nu ska jag göra min hemuppgift jag fick, det är ju verkligen sånt man gör sista minuten, eller inte!!


Ska försöka tänka så mkt det bara går nu på morgonen.

Hör s igen snart


Av Sassa - 28 oktober 2008 21:45

Man kan köpa det rosa bandet för att stöda forskning om bröstcancer.

Varje år insjuknar 3500 finska kvinnor i cancer. Många av dem blir friska eftersom vårdformerna har blivit bra och effektiva. Nio av tio tillfrisknar om cancern blir upptäckt i tid.

Det är ganska vanligt att det finns knölar och cystor i brösten. Alla cystor, alltså växter, är ändå inte farliga. Läkaren kan ta en provbit av bröstet för att kontrollera om växten är av den farliga sorten eller om den är ofarlig. Bröstcancer är vanligast hos kvinnor som är 50 år gamla eller äldre. Ändå kan också yngre kvinnor insjukna i bröstcancer. En man kan också få bröstcancer, men det det är ovanligt.

Mammografi för dem som fyllt 50

För att man ska bli frisk från bröstcancern måste den upptäckas i tid. Därför får kvinnor i åldern 50-59 år kallelse till mammografiundersökning. I undersökningen tar man en bild av brösten. Med hjäp av bilden kan man hitta de allra minsta cancercellerna.

Alla kvinnor borde undersöka sina bröst regelbundet. Om man finner stora förändringar lönar det sig att söka sig till en läkare så snabbt som möjligt. Följande förändringar kan vara tecken på en cancerväxt;

  • En knöl i bröstet eller i armhålan
  • Bröstets storlek eller form förändras
  • Bröstvårtorna utsöndrar slem


Det lönar sig alltid att låta undersöka brösten när man är hos gynekologen.

De kvinnor som har fött minst tre barn innan de fyllt 30 år löper en mindre risk att insjukna i bröstcancer. Också om man äter mycket frukter och grönsaker minskar risken för bröstcancer. Övervikt gör däremot att risken blir större.

Rosa bandet

Kampanjen Rosa bandet finns runt hela världen. Med hjälp av pengarna i fonden kan man fortsätta forska i bröstcancer
Av Sassa - 28 oktober 2008 08:51

EN TÄRNING!!!!!!!


Ja vissa snackar om att föda barn lixom, hohi

Ja nu är det ju så att jag hade en gång för en dag sen hade jag ett väldigt fint smycke som var en tärning,

jag gjorde i ordning min mat, satte mig och skulle börja käka, 

Maten smakade hur bra som helst, till jag började känna att min tunga inte kändes så himlans bra, jag har alltid fasat över att just tappa ett smycke sådär,

så jag tuggade ur, och kände efter, ja där fanns de

¨SMYCKET HAR TRILLAT AV OCH JAG SVALDE DEN,


ja så är det, så nu är det en tärning i min mage som än inte har kommit ut.

Känns ju inte sådär jättekul direkt.

haha

Av Sassa - 27 oktober 2008 22:39

Ensam,

hur kunde det få sluta såhär?

Varför gav vi upp så lätt?

Jag gav dig en chans att komma in på livet,

jag vågade lita på dig

jag vågade lita på det andra könet,

men du gav mig ryggen,

hur ska jag nu kunna lita på de motsatta könet???



Av Sassa - 26 oktober 2008 21:35

Okej, jag har haft lite blogg torka nu, men helgen har varit bokat endel, så jag vet inte riktigt hur jag skulle få tid till å blogga.

Men nu sitter jag här iallafall och ska berätta för er om min helg.

Fredag så jobbade jag stängning, rätt tråkigt med de men men så är det, plus att de var tjejkväll på kvällen, så jag gick över till min vän N och stod där en halvtimme och var med på deras tävlingar som dom hade, trevligt trevligt.

Sen var det hem och sova, men förs cycklade jag till ma & pa för att prata lite smått och sånt, så sen blev de att sussa.


Lördag var det till at$t jobba.... (igen) så  jag öppnade och jobbade till ca 14 sen blev de till att räkna kassan så jag kunde få gå tidigare för jag skulle med tåget till Vingåker och till Erika<3 ååh vad jag har längtat efter henne <3

Vi fixade mat och käkade, snacka sen skulle vi till en tjej som hade *homeparty, oj vad mkt grejer det finns nu för tiden, men kul var de, man fick smaka på litemassageoljor, glidmedel och olika d i l d o s.

Var riktigt trevligt och roligt hade vi :) vi drack lite drinkar och efter visningen så fick vi beställa grejer, sen blev de ost och kex, men jag käkade ingen ost (laktos) och jag ville inte prova heller för de var ju hård ost, för jag hade inte mina tabletter med mig och jag provar inte gärna ost när jag är borta om jag inte vet om magen pallar de eller inte, för man vet aldrig från vilket håll de kommer då, så jag vågade helt enkelt inte. så är det bara.

Efter några kex å börjades de röka vattenpipa och köra jag har aldrig leken, inte så kul direkt, de blev rätt torrt och leken lades ner rätt fort. Men det var rätt kul så länge de vara, men oj vad man fick dricka kan jag säga :P


Alltså de komiska är att jag har ställt in mig på att jag bara ska dricka max 2 cider, bacardi, aqua tini när jag väl dricker, och de räcker så bra för mig, otroligt bra räcker de, så det är ett bra mål jag har satt för mig så det känns så bra faktiskt :) stolt på den grejen och det vet jag fler som är över mig för just den biten så det känns bra de :)


men men, söndag i dag och det var hemfärd för mig från Erika, så jag åkte hem, sen tog jag ma & pa bilen till stlhm för att besöka mina släktingar som ligger under jorden, det var faktiskt trevligt, för jag har inte varit där på flera år, fick dåligt samvete över de men idag var jag där, tårar fälldes och en lättnad drog över mig, saknar mina släktingar så mkt, det är ju ett antal som fortfarande lever, men just dom som inte gör det får en så lätt att gråta, jag tycker inte om de, varför ska man behöva göra de?


påvägen hem fick jag en bild framför mig hur de skulle vara om Frida skulle försvinna från mig, jag skulle gå dit varje dag, sätta mig framför stenen och berätta om allt som hänt och gråta floder. Hon betyder så mkt för mig här hemma så det finns inte, jag gillar denna tjej, vi har hållt ihop så mkt och så länge, men tanken skrämde mig att hon skulle försvinna, det är väl sånt man inte ska tänka på men en dag kommer smällen, då måste man vara beredd. 

Detta är inget jag går och tänker på dagligen, detta bara ploppa upp efter besök på kyrkogården.

Självklart så skulle jag gråta floder om någon annan av mina vänner skulle försvinna det är ju en ren självklarhet, eftersom att alla mina vänner betyder massor för mig.


_______________________________________

nog om lite tråkiga saker, nu ska jag kolla lite tv, ladda upp bilder på bdb och sen ska jag sova. hörs en annan vackrare dag.

Puss å kram

_______________________________________


(*homeparty= sexparty)

Av Sassa - 23 oktober 2008 23:54

japp de ska jag strax börja med, för mina pengar är på kontot :)

Har man gjort räkningarna så kommer man sova sött sen, plus att jag har min älskling här, han är så underbar min Tarzan (en Aussie för er som undrar)


nej nu ska jag börja med räkningarna, 


M: vad glad jag blev av dina svar på frågan <3 gullunge där puss på dig <3

Av Sassa - 23 oktober 2008 23:07

T : jag vsst, du har svikit mig förr, men nu tar det priset, jag orkar inte med det längre, om vi skulle ta upp frågan igen så är det ingen idé tycker jag, det känns meningslöst, eftersom att jag känner på mig att du kommer svika mig igen.
Jag vet nästan vilket val du gjort, eller känner det på mig, så snälla ge dig.


M: jag bryr mig visst om dig och hur det går med E, jag vill ditt bästa och hans, så jag ståre verkligen på din sida, vill ju att ni ska få det bra.


__________________________________________________________________


Ååååh blir tokig, nu är det bara några dagar kvar sen får jag träffa min älskling tjej Erika, sist vi träffades var när hon tog studenten i Älvdan (Älvdalen) ska bli så grymt kul, och home party på det, underbart :)

__________________________________________________________________


Presentation

Omröstning

Har du använt dig av någon bantning/viktminsknings metod. vilken?
 Camebrige
 Nutrilett
 Gi
 Allevo
 Liposol (Tabletter)
 Viktväktarna
 Barnmatsdieten
 Dietist
 Nej, men vill
 Nej
 Ja, det funkade bra
 Ja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards